menusearch
hasannasiri.com

4A آمیخته نوین بازاریابی

تقویم
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

4A آمیخته نوین بازاریابی

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷
تعداد بازدید خبر 274
4A آمیخته نوین بازاریابی


کتاب 4A آمیخته نوین بازاریابی نوشته پروفسورجاگدیش ال شیث و پروفسور راجندرا اس. سیئسودیا رویکرد نوینی به بازاریابی امروزی دارد خلق ارزش برای مشتری شرکت ها و جامعه عنوان روی جلد کتاب و زیر عنوان اصلی است.
به نظر می‌رسد که مدل بازاریابی سنتی آقای کاتلر دچار چالش اساسی شده است. هزینه های زیاد شرکت ها برای بازاریابی و تبلیغات براساس مدل کلاسیک چندان جوابگو نبوده و چاره کار همانطور که از محتوای کتاب بر می‌آید توجه بیشتر به مشتریان و تحلیل اوست. آیا این همان مشتری مداری است که کاتلر این اواخر به آن توجه کرد یا موضوع عمیق تر و خود مکتبی مستقل و جدیدی در بازاریابی نوین است؟!
بازاریابی از هر نوع اش که باشد دنبال رضایت مشتری است ولی کدام منظر کارآمدتر و اثربخش تر است. بازاریابی جدید از هنر درک مشتری اطلاع رسانی نفوذ و ترغیب سخن می‌گوید به جای 4p از 4A استفاده می‌کند ‌ابزار جدید دیگر کالا مکان قیمت پیشبرد نیست بلکه 4A عبارتست از آمادگی پذیرش (Acceptability) آمادگی پرداخت (Affordability) قابلیت دسترسی (Accessibility) و آگاهی (Awarness) است اگر دقت کنید در چهارp تمرکز در رویکرد تولیدی است ولی در رویکرد 4A رویکرد مشتری است و این تقاضا یا بازار است که 4P را ایجاد می‌کند آیا الگوی جدید بازاریابی آن طور که در این کتاب ذکر شده نوعی معکوس بازاریابی کلاسیک است؟ ابتدا مشتری را بشناس سپس تولید و عرضه کن این کتاب چهار نقش اساسی مشتریان را جستجو خرید پرداخت و کاربری توصیف می‌کند و بازاریابی جامع را ترکیبی از منابع بازاریابی و غیر بازاریابی در تمامی این چهار بعد می‌داند.. 4A شرکت را به خلق ارزش برای مشتری به واسطه شناسایی دقیق نهایی و کشف خواست های آنان توانمند می‌کند نویسندگان بر این باور اند که رویکرد 4A شرکت ها را از نزدیک بینی بازاریابی دورخواهد کرد و روشی قدرتمند ابداع می‌کند تا مدیران از زاویه دید مشتریان به محصول بنگرند.
این کتاب را دوست و همکار ارجمندم آقای دکترسید علیرضا سید صالحی که به همراه همکارشان دکتر اسدی آن را ترجمه کرده اند به من هدیه دادند و در فرصتی مغتنم آنرا مطالعه کردم و مطالعه آن توسط مدیران کشور کارشناسان بازاریابی روابط عمومی وتبلیغات قطعا ارزشمند خواهد بود و رویکرد جدیدی را در آنان ایجاد خواهد کرد. تجریبات شرکت های بین المللی در صده اخیر و برندهای برتر جهانی که با ممارست و فراز و نشیب های بسیار به توفیق نایل شده اند مهر تاییدی بر رویکرد این کتاب است. این کتاب توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی در تیراژ 1500 نسخه با قیمت بیست و شش هزار تومان امسال به چاپ رسیده است.