menusearch
hasannasiri.com

تولید و انتشار محتوا یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها

تقویم
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت

تولید و انتشار محتوا یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها

(0)
(0)
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی اشتراک
تاریخ درج خبر جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷
تعداد بازدید خبر 324
تولید و انتشار محتوا یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسن نصیری قیداری مدرس دانشگاه در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: با توجه به این که تولید و انتشار محتوی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست، و در واقع فلسفه‌ وجودی آن‌ها در سازمان‌ها همین موضوع است می‌توان گفت: روابط عمومی‌ها برای این به وجود آمده‌اند که هم محتوا تولید کنند و هم نزد مخاطبان آن را منتشر کنند تا بقای سازمان میسر شود و سازمان بتواند در کنار رقیبان و در زمینه تغییر و تحولات اجتماعی امروز، زنده بماند و فعال باشد و در خدمت به مشتریان و مخاطبان خود از رقیبان خود پیشی بگیرد.

به نظرمن تولید محتوا یک فرآیند محسوب می‌شود و انتشار آن فرآیندی دیگر است که هر دو مکمل یکدیگر قلمداد می‌شود و هر کدام بدون دیگری برای سازمان فاقد ارزش است. در حال حاضر تکنولوژی‌های نوظهور فرآیند تولید و انتشار محتوا را کوتاه و سرعت آن را افزایش داده است. یعنی امکان جمع‌آوری اطلاعات با توجه به منابع در دسترس برای روابط عمومی آسان‌تر شده و موضوع دیگر که خیلی مهم است، این تکنولوژی‌های نوظهور کارگزاران جدیدی را وارد عرصه‌ تولید اطلاعات کرده است، در واقع این رسانه‌های جدید امکان تبادل اطلاعات را برای مخاطبان روابط عمومی‌ها سهل تر کرده است. لذا امروزه روابط عمومی تنها نهاد اطلاع‌رسانی در سازمان محسوب نمی‌شود، بلکه مدیریت تولید محتوا و انتشارات را به عهده دارد. انتشاراتی که توسط کارکنان، مشتریان و مخاطبان و دیگر ذی‌نفعان انجام و تولید می‌شود.

در واقع تولید محتوا امروزه حتی توسط مخاطبان نیز فراهم شده است و این تفاوت اش با دوره‌های گذشته است.لذا روابط عمومی‌ها در دوره‌ جدید باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز امکان تولید و انتشار اخبار سازمان را برای کلیه کارکنان و مخاطبان فراهم کند، مثلاً در کانال‌های تلگرام این محتوا تولید و ارائه شود و اگر در این زمینه غفلت شود، کسان دیگری مدیریت تولید و اطلاع‌رسانی ذی‌نفعان را به دست خواهند گرفت. یعنی اگر مدیریت وجود نداشته باشد تولید اطلاعات و محتوای فعالیت‌های سازمان توسط گروه‌های دیگر اجرایی می‌شود.بنابراین در شرایط فعلی مدیریت سازمان باید محتوای مورد نظر را تولید کند و از طریق تکنولوژی‌های نوین در اختیار مخاطبان قرار دهد ،چرا که اگر این کار را نکند دیگران با توجه به خواسته‌های خود و اهداف مورد نظر خود این اقدام را انجام می‌دهند.

همچنین در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها خیلی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین و استراتژی‌های جدید ارتباطی و تولید محتوا موفق نبوده اند و دلیل آن شرایط حاکم بر سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان نهادها در دل سازمان‌ها بوده است. با توجه به این که دنیای امروز به سمت شناخت، صادق بودن و اخلاقی و اصولی عملکرد داشتن پیش می‌رود اما رویکرد حاکم بر سازمان‌ها، گرفتار انحصار اطلاعات و محتوای تولید شده است، لذا نمی‌توان به سمت شفافیت و تولید محتوای صادق پیش رفت.